torek, 27. december 2016

Okraski iz slanega testa za novoletno smrekco


Še vedno pravim: slano testo je zakon! Enostavno za pripravo, potrebujemo dve sestavini, ki ju imamo najverjetneje že doma, potem pa sledijo minute ali celo ure ustvarjanja. In potem še enkrat, ko so izdelki suhi! :)
Po izdelavi naših prvih letošnjih okraskov za novoletno smrekco sva se lotili priprave drugih - najprej sva pripravili SLANO TESTO iz:

1 skodelice moke
1/2 skodelice soli
toliko vode, da je nastalo lepo gnetljivo testo.

Ema mi je tokrat pomagala pri pripravi testa, čeprav ga ponavadi kar jaz na hitro vržem skupaj. Glede na navedene sestavine lahko vidite, da je res nared ful hitro. Najprej ji je bilo všeč, da sem jo prosila, če mi pomaga iz večje posode z žlico preložiti moko v skodelico. To rada počne pa še nekaj časa potrebuje za to, tako da se kar zamoti. Nato je moko iz skodelice presula v plastično posodo primerne velikosti, skodelico pa je do polovice napolnila s soljo. Potem je sol dodala moki in vse dobro premešala. Pri tem sem ji seveda pomagala, da je bilo res dobro premešano. Suhim sestavinam sva postopno, po žlicah začeli dodajati vodo, mešali pa sva z električnim mešalnikom. Vodo sva dodajali, dokler testo ni postalo gladko, potem sva ga zgnetli še ročno. Kepo slanega testa sva položili na pomokano mizo in ga zvaljali. Zamislila sem si, da bi zvezdice na smrekci zgledale prav luštno, zato sem ji ponudila kovinski modelček za piškote v obliki zvezde. Sproti, med ustvarjanjem je Ema z nožem, ki sva ga uporabljali za lažje privzdigovanje zvezdic iz zvaljanega testa, začela vleči po testu. Nastale so podolgovate vdolbinice, črte, naključno pometane po površini. Na koncu so izpadle ful dobro! Ko je Emo zanimanje minilo, sem nadaljevala v istem stilu in izdelala za dva pekača zvezdic z vzorcem na eni strani. S slamico sem naredila luknjice, da sva jih kasneje lahko obesili na vejice smrekce.


To je zelo pomemben korak, ki ga ni najbolj pametno pozabiti. :) Če nimamo slamice, lahko uporabimo npr. zobotrebec.


Zvezdice sem želela hitro posušiti, zato nisem imela časa, da bi se nekaj dni sušile na zraku. Postopek sem pohitrila s pečico: nastavila sem jo na ventilacijo in na 50 °C in okraske iz slanega testa sušila kakšno uro. Ker po sušenju še niso bili suhi, sem se odločila, da nastavitev pečice prestavim na peko z zgornje in spodnje strani. Povišala sem tudi temperaturo. Ker je pečica nova in je še ne poznam dobro, so se zvezdice dobesedno pekle. Še dobro, da sem kmalu opazila, ker so postajale rjavkaste in napihnjene! :) Na koncu so zgledale prav fajne in skoraj še boljše kot običajne ploščate. Rjavkaste dele sva kasneje itak prebarvali. 

Za barvanje okraskov sva spet uporabili akrilne barve, potrebovali pa sva še čopič, paleto (uporabili sva kar del odpadne embalaže), kozarec z vodo, mizo sva zaščitili s časopisnim papirjem, Ema pa je oblekla umetniško haljico.


Ko se je barva na prvi strani posušila, sva jih pobarvali še na drugi. Ema je sodelovala na začetku, nadaljevala sem sama.


Ko se je tudi na drugi strani barva posušila, sva skozi luknjice napeljali volno, jo zavezali in tako je nastala zanka, s katero sva obeske lahko obesili.


 Tokrat je bila Ema bolj navdušena nad okraševanjem smrečice kot pri krašenju naše, a sva imeli medtem nekaj premora, saj mi je morala urediti frizuro: me malo postriči, mi splesti kito, narediti čop, posušiti lase ... :) Potem sva le nadaljevali in skupaj obesili vse okraske. Zanimivo se ji je zdelo, da mi je okraske podajala in odločala, katerega naj obesim naslednjega. Ob tem sva ponavljali barve, ki jih zdaj naša gospodična že kar obvlada. No, mislim, da je po vseh letošnjih okraskih, ki so bili rumeni, oranžni, rdeči in vijolični, te barve dodobra osvojila. :)









Naj bo vaše krašenje smrekce prijetno družinsko opravilo. ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Ti je všeč moj blog ali imaš kakšen predlog? Prosim, piši mi ;)
Do you like my posts or you have a suggestion? Please, write to me ;)